Rudy Giuliani Sued by Dominion Voting Systems Over False Election Claims


“Not only have these lies damaged the good name of my company,” Mr. Poulos said of Mr. Giuliani’s false claims, “but they also undermined trust in American democratic institutions, drowning out the remarkable work of elections officials and workers, who ensured a transparent and secure election. The thousands of hand recounts and audits that proved machines counted accurately continue to be overshadowed by disinformation.”

Dominion is a major manufacturer of voting machine equipment in the United States, second only to Election Systems & Software. Different models of Dominion machines were used in more than two dozen states — red, blue and battleground — during the 2020 election.

The company had previously warned Mr. Giuliani, sending a letter in late December that told him to preserve all records of his claims and stop making false statements, and warned that legal action was imminent. But Mr. Giuliani continued with his false claims of fraud, even arguing on Twitter days after receiving the letter that “phony Dominion voting machines” needed to be investigated.

As recently as last week, Mr. Giuliani was on his New York City-based radio show saying that “so long as you have Dominion, there is clear and present danger” that election results could be rigged. He added that he had “boxes of evidence to support his claims.”

Dominion has indicated that it plans to file more lawsuits. The suit against Mr. Giuliani says he acted with other prominent conservatives and news networks, including Mike Lindell, Lou Dobbs, Fox News, Fox Business, Newsmax and One America News Network.

Mr. Clare, Dominion’s lawyer, left open the possibility of litigation against Mr. Trump.

“We’re not ruling anybody out,” he said. “Obviously, this lawsuit against the president’s lawyer moves one step closer to the former president and understanding what his role was and wasn’t.”

The threats from Dominion have prompted some conciliatory responses from conservative news outlets hoping to avoid a legal battle. This month, the American Thinker, a conservative website, posted an apologetic note saying that its reports about Dominion “are completely false and have no basis in fact” and that “it was wrong for us to publish these false statements.”



Source link Most Shared

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*